underbar tisdag

Vilken härlig tiisdag!!! Blå himmel med inte allt för många moln och dessutom lite SOL!! Vad är det som händer vädergudarna, har mina böner blivit besannade?? Som jag har längtat efter lite höst väder som inte är dimma, pisskallt regn eller blåst och kolsvart.. I love it, men trots detta har jag varit inne hela dagen, nästan av en katastrof, men jag har fått dammsugit och dammtorkar mitt rum, plus plockat upp alla kläder som skulle tvättas och alla mina papper, en del viktiga som legat på golvet i snart en månad.. Undrar hur det ska gå när jag flyttar till lägenheten, blir man plötsligt en ordningsam person då eller blir det mer "genier behärskar kaos"- människa?? Men jag kom igång så himla bra att jag höll på att glömma bort att jag börjar jobba klockan fem idag, så när den tanken kom så var jag tvungen att ställda klockan på alarm så jag inte ska missa tiden.. Och jag fick även städat toaletten, det var på tiden måste jag säga.. Ska inte gå in på några osköna detaljer, men det var lite dammigt iallafall :) Nu är det snart dags att ta lite mellanmål tror jag, magen börjar signalera att det snart börjar kurra ordentligt. Tänkte ju för typ tvåhundra elfte gången i år försöka dra ner på socker ätandet (choklaa, godis, glass, kakor, läsk, listan kan göras lång). Men nu har jag kanske kommit på knepet, jag börjar denna veckan när jag jobbar 6 dar på raken för jag har bestämt att jag inte ska lägga mina slantar på skit nu utan spara till lägenheten och thailand, två ganska dyra saker på ganska kort tid :) Men det kommer bli underbart båda två, så att leva lite på minimum för att kunna lägga mer pengar på att det ska bli bra känns helt okej ändå. Men nu kom jag helt bort från ämnet, sockerätandet var det ju.. Ska helt enkelt börja nu och än så länge har det gått bra, ingenting igår och än så länge ingenting idag det är snart 2 hela dar utan godis eller annat sockersött.. Vi får väl se till helgen det är ju då det brukar spricka, men med en pojkvän som ska kvala så ska det väl inte bli så mycket godis eller annat sött. Men ska inte sätta några förbud utan nått litet är okej på helgen typ lördag kväll... Nu är det dags för att göra en macka med lite köttbullar på och till det serveras eget bubblat vatten, det där med soda stream är en fiffig uppfinning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0