duktiga jag....

Varit i stan idag och kastrerat katten, han var jätte groggi när vi kom hem och benen bar inte riktigt. Fast han piggna till hyfsat snabbt och då fick han åka ut i garaget för jag vill inte ha en katt som klättrar i trappan, det är ajabaja !
Så nu ligger han förhoppningsvis & sover i garaget, ska snart titta till han & fylla på med lite vatten eftersom det inte blir någon mat förrän imorgon bitti..

Så nu kan jag checka av några grejer från min "to do"-lista:
1: Kastrera katten   check!
2: Fixa under trappan, där har en viss förmåga att bli kaos efter sådär 3 dar så tänkte försöka hålla detta i en vecka åtminstone...    check!
3: Snygga till på soffbordet, väldigt snart gjort ska bara... haha
4: Diska & fixa snyggt i köket, får nog skynda mig om jag ska hinna innan pappa kommer hem, är ju alltid trevligt med lite beröm på fredag kvällen :)
5: Packa upp väskan från semestern som aldrig blev av & få bort smutstvätten från golvet, den har en viss förmåga att hamna där innan den kommer i tvättkorgen som brukar vara full av rentvättat :)     check!
6: Fräscha till mig själv, det får nog bli imorgon innan det bär av mot småland & revy :)

Men nu får jag sätta lite fart om det ska bli något mer gjort här innan det kommer hem en massa folk som ska lägga sig i hur man gör det & i vilken ordning.. Finns väl inget värre än när någon annan ska lägga sig i hur man städar eller kommentera att man kanske hoppar mellan två ställen...

Ikväll blir det friskt mys i soffan tillsammans med min familj (mamma, pappa & bästa älsklingen), jag anser att jag är frisk nu, ingen feber, hostan är inte lika irriterande, näsan rinner bara lite & det känns inte i öronen längre.. Så jag är frisk & jag SKA inte vara sjuk mer detta året.. Min februari lön kommer bli sååå liten att jag redan har ångest, men det kommer säkert lösa sig bor ju ändå hemma fortfarande så det är inte så många räkningar som kommer in...  Njut av helgen & unna er lite lyx!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0