äntligen helg !!!

Idag har jag min lediga dag efter att jobbat 3 dar :) Superskönt, speciellt eftersom det känns som om jag aldrig skulle gått upp denna veckan, skulle legat kvar i sängen i måndags.. Allting som kunnat gå fel har gått fel denna vecka känns det som i allafall..

Började på tisdagen på jobbet, allting gick bra tills klockan var 21.00 för då ska man nämligen ha kört ut bilen från baksidan och vem hade glömt det ?? Joo felicia !!! smäll på fingrarna!
Onsdagen började med att jag försov mig till spinningen som jag sätt framemot så mycket, skulle snooza, men det sket sig. Sen började jag en 20 minuter tidigare på jobbet för att dom behövde hjälp, snäll som man är.. Och fick sitta läängst bort och när jag ska öppna kassalådan så vill den inte hoppa ut . Jaha tänker jag, vad är det som är fel, och så kommer jag på att jag kanske har låst in nycklen, så ringer kassaledaren och säger det. Hennes reaktion: "det ska inte gå, men jag kommer med en reservnyckel" och så börjar jag tänka till och det ska inte gå att låsa in nyckeln, skönt inte mitt fel.. Sen ska jag börja knappa in plu nummer och då funkar inte det för det kommer inget på skärmen, ringa igen.. Då hade en sladd åkt ut, suuck!!! Sen så bytade jag kassa med en som skulle gå iväg till förbutiken ! Sen hade dom missat att skriva upp mig på rastschemat på kvällen så fick sitta alldelles för länge i kassahelvetet!! Och sen kommer securitas vakten och säger stöddigt "du vet att vi låser klockan 9 va?!" jaaaa.. tänker jag och säger ja, men jag har precis fått rast så jag ska flytta den!! Sur som ättika är jag och har absolut ingen lust att gå in och jobba igen så drar bena efter mig hela vägen fram till kassan. OCh sista kunden på onsdagen ville köpa öl, ett par skulle jag gissa att dom var och han hade leg, men inte hon och hon såg verkligen inte ut att vara över 18 så ingen öl fick dom och sura kunder fick jag !!

Torsdagen började med att jag slog i huvudet i en skafferidörr här hemma och sen började det snöa!! Snöö det kom snö i oktober, jag blir såå jäkla trött på det här vädret!! Sen låste jag in min blip i skåpet så jag fick klippa upp det och skaffa ett nytt, blev ett kodlås :) Sen sket sig hela min dag.. Hade en kund som inte hade tillräckligt med pengar och fick lämna tillbaka alla varor och då glömde jag ta bort hans varor innan jag påbörjade nästa kund så han fick betala alldelles för mycket.. Starkt jobbat felicia !! Var nära på att börja gråta där, men höll mig som tur var.. Det hade väl blivit terapisamtal eller något annars !! Och det har vi inte tid med... Sen när jag körde hem så hade jag nya dubbdäck på bilen och det kändes något slirigt, men tänkte väl att det berodde på att däcken var så nya, men sen efter jag kört förbi ikea i kållered så tyckte jag det kom stora snöflingor, men det visade sig vara löv . Bra tänkte jag tills jag såg att träd och buskar typ låg ner utmed marken, det var alltså därför det kändes lite små slirigt, det blåser ganska mycket ute !!

Och nu är det fredag och än sålänge har jag klarat mig från katastrofer, funderar på att åka till gymmet, men vet inte det blåser fortfarande ganska mycket och det är så jobbigt att köra då så hoppar det idag och tar ut mig ordentligt här hemma i soffan istället :)

Så får det bli och nu ska jag hänga upp tvätten och sen kanske köra ett varv med dammsugan under sängen för att förebygga dammråttor :)  Ha en bra helg, jag åker till skåne för att ha semester :) Hemma söndag igen, så en jäkligt kort semester, men ändå lite tid hemmifrån :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0