25 oktober 2010 , måndag, monday, montag !!!

Det är måndag igen, ny vecka och lönedag :) Det gillar jag då det var skrämmande lite pengar på kortet dem sista veckorna nu.. Det är dyrt att gå till tandläkare och ha bil, tänk på det innan ni skaffar tänder eller bil !!! Men denna vecka känns som om den kan bli riktigt bra, ska inte tänka på förra veckan som var en katastrof... Mensvärk är över och det är fint väder, plus att jag har haft en jätte mysig & rolig helg med älsklingen nere i Skåne, jag behövde verkligen en hel ledig helg utan något kvällspass inplanerat.. En lång lång promenad med Kerstin och Tyson igår, 1½ timme var vi ute och vi klarade regnet precis bra tajming, god mat och trevligt sällskap var det hela helgen !! Myspys helt enkelt..

Och katthuset är snart klart, ska fixa lite bilder på det som jag kan sätta in i fotoalbumet så jag inte glömmer hur duktig (jag) eller victor varit :) Jag fixade planen på hur det skulle se ut, det tyngsta arbetet med andra ord och victor fixade materialet (jag betalade), sågar, spikar, skruvar, mäter och klurar ut längder och sånt på bräderna.. Jag har ju aldrig varit något bra på siffror så jag håller mig ifrån allt vad det heter.. Har målat grundfärg idag så det ska bli tåligt mot alla väder, sen får det väl bli lite färg på det också.. Men nu ska det bli en städning av rum och toa, sen lite fix i köket, sedan blir det en promenad i det något kalla, men väldigt sköna oktobervädret..

Dags att resa på rumpan, stänga av datorn, sätta igång stereon och köra järnet för har ska det brännas lite av helgens godheter :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0