tänk om, tänk om .

Det får bli ett till ikväll, bara för att jag inte har något annat för mig ...
Ibland önskar jag att man kunde se in i framtiden, det hade liksom underlättat vissa val man gör eller hur sommaren kommer se ut, tänk vad skönt det hade varit att se hur vädret blir, då hade man sluppit bli besviken över att det regnar halva sommaren.. Eller jag hade kunnat se hur det kommer bli i sommar, med träning, tävlingar, jobb och vänner.. Tänk om, tänk om.. Det hade varit jäkligt skönt för just nu känns det som om jag inte kommer vara med i gemenskapen med dom som är jämngamla med mig, eftersom jag inte tränar med dom.. Det är lite trist, men samtidigt bra för jag är inte på deras nivå. Så det är rätt, helt rätt, men det är tråkigt..
Men i sommar ska det tränas, jag ska bli bättre, jag ska kämpa för jag vill bli bättre, även om det kommer krävas blod, svett och tårar.. Det kommer krävas mycket hjälp också om jag ska klara det.. Mycket, mycket hjälp... Men jag har bestämt mig för att ge allt.. I år ska det gå, jag vill få det att funka, jag vill, jag vill, jag vill !!!!

Nu blir det sängen med Andreas Carlssons bok, "live to win" eller vad den nu heter och lite Lars Winnerbäck bara för att det är skön musik.. Imorgon kanske det kan bli lite golfträning om jag får tummen ur, nehe sängen var det och sängen blir det och det är nu!


Kunde inte riktigt somna, så tänkte att jag kunde skriva lite till bara för att jag inte kan sova.. Det var längesen jag inte kunde somna, senaste gången var nog när jag gick på Aspero.. Det var en tid för sig, med mycket funderingar och en hel del skratt tillslut, något jag inte trodde från början.. Men från en sak till en helt annan, jag och min kära emelie :) smile gubben kan inte le tillräckligt stort, för emelie är speciell, hon är anledningen till att jag ibland bara inte får ur det jag vill säga, orden hakar upp sig och det kan bli hel galet :) Villket lättar upp promenaderna ibland när det går trögt, vilket det aldrig gör när jag är ute och går med emelie eller mia eller med båda två, det är ju det absolut bästa, båda två :) Då kan ju bara allt bli fel, för hur många gånger säger inte jag saker i eran närvaro som ni misstolkar till sex eller till något som har med sex att göra.. Det är helt otroligt hur mycket som kan tolkas om till sex eller till andra snuskiga saker, fast det är nog bara dom 2 som lyckas få allt jag säger att handla om sex.. Jag vet inte varför, men dom tycker kanske jag är sexig ?? hahha.. Nu ligger jag i min säng och fantiserar ihop en lång bloggtext bara för att jag kan och för att jag inte kan sova.. Tänk vad trött jag kommer vara imorgon, hahaa... Det är inte som när man satt uppe till klockan 2 på natten och sen gick upp klockan 9, pigg som en mört och bara ville hitta på något.. Det var tider, msn hela natten har en del roliga bilder därifrån som är målade av konstnären emelie svensson :) Hon är en jävel på att måla, kanske inte, men hon är i alla fall söt när hon försöker :) Jag låter lite som en gammal tant på 95 år, "det var tider det" haha.. jag är ju inte ens 20 år än.. Men tiden går så otroligt fort och om jag hade kunnat så hade jag tagit en smygtitt på mitt liv i framtiden, då hade jag ju kunnat få reda på lite vad jag har att vänta mig.. Vad som kommer att hända och ungefär när det kommer hända.. Hade inte det varit sjukt bra ibland ??  Det tycker jag i alla fall, bara några smygtittar av sitt framtida liv.. När man inte kan somna rullar tankar in som ibland inte är helt ofarliga, dom kan bli rent farliga för hälsan.. Det här blir helt klart bara en massa trött svammel om allt och ingenting, men ibland kan det ju också bli bra, eller ? Jag har lite funderingar på livet, vad kommer hända sen, imorgon, nästa månad, nästa år, nästa födelsedag ?? Vem bestämmer vad som ska ske ?? Är det jag eller är det redan förutbestämt ?? Vart kan man ställa frågor som dessa ?? Finns det någon som vet ?? Finns det dom som kan se in i framtiden? Finns dom på riktigt, eller hittar dom bara på ?? Hur gör dom när dom gör ett horoskop, hittar dom på eller kan dom se i stjärnorna vad som kommer hända ?? Om det går hade det väl varit riktigt bra att kunna göra det själv, eller ? För då hade man ju kunnat spå sig själv varje morgon och fått ett litet humm om hur dagen kommer se ut, vilka frågor man kommer ställas inför och hur man kommer tackla dom.. Hade inte det varit super great? men vart hittar man den utbildningen ? Någon som vet om det finns en "se in i framtiden -utbildning" . Nu börjar ögonen bli trötta så funderar på att läsa lite istället.. Men är inte helt säker på att jag kan varva ner så pass att jag kan läsa och samtidigt ta in det jag läser, men jag kan inte somna heller.. Har alldeles för mycket i huvudet, för många frågor som kräver ett hyfsat svar.. Shit vad mycket skit jag kan hitta på att skriva om.. Det finns väl ingen som orkar läsa allt detta så det är väl lika bra att avsluta det här på något bra sätt.. En fråga som kräver svar kanske ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0