fredag den trettonde, en oturs dag ?

Första snön har kommit, dock inte för att stanna för den försvann i samma stund som den kom, men ändå det snöade ett bra tag faktiskt och det var riktigt mycket, synd bara att det inte var tillräckligt kallt så att det kunde lägga sig på marken.. Visst har det varit mysigt ?? Lite vitt och kallt på marken =) Min förkylning har verkligen satt sig på hjärnan eller så är det så att den inte finns kvar pga av alla snytningar jag gjort dom senaste 3 dagarna, för snö dom senaste åren har inneburit gnäll på hur tråkigt kallt, slaskigt (vilket det alltid blir i slutet) och hur jobbigt det faktiskt är med snö, men just nu hade det varit mysigt med snö, det blir ju lite ljusare och då blir jag lite piggare vilket kanske gör att jag blir friskare fortare, vilket i sin tur leder till att jag kan gå till gymmet snabbare =)  Måste säga att det var grymt skönt att inte jobba idag, det var lite lättare när man gick i skolan, mådde man halv bra så kunde man stanna hemma ändå för den enda som man sabbade för var oftast sig själv.. Men när man jobbar så finns det andra man tänker på, dom man skulle jobbat med som kanske i värsta fall får klara sig utan hjälp, det blir lite mer eftertanke när man bestämmer sig för att inte gå.. Skolan var lätt att skippa, jag kunde utan vidare stanna hemma en dag extra bara för att känna efter så att man verkligen var "redo" att gå till skolan igen.. hahaha
Imorgon är det 50-års fest för morbror, det ska la bli roligt - hoppas jag i alla fall... Borde egentligen städa andra våning just nu, inte sitta i soffan med en dator i knät.. Lite skuldkänslor kommer, men tänkte att jag kunde ta lite hjälp av min älskling med den där städningen =) Det är väl inte mer än rätt att han också får städa här ?? Eller har jag fel ??
Det är fredag den trettonde idag med, en oturs dag ?? Än så länge har det inte hänt nått konstigt, mer än att jag och min älskling köpte 1 kilo godis, det har jag nog aldrig tidigare gjort i mitt liv., men någon gång ska ju vara den första =)


Nu blir det fredagsmys i mina gamla noppiga aspero joggingbyxor, victors gamla krymta stora tröja och mina snygga sexiga randiga tofflor =) Men jag har iallafall duschat och tvättat håret idag, så känner mig lite fräschare nu måste jag erkänna, fick lite färg på kinderna igen vilket inte kändes helt fel..  Så ska väldigt snart städa, men först ska jag gräva lite i min stora onyttiga godispåse =) haha


   det är höst/vinter i ett just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0