ÄNTLIGEN ,

har jag fått städat mitt rum & toan, idag var de illa tvunget eftersom sotarn varit här & bösat ner i mitt rum, mest toan som tur va.. Men nu är de rent och fritt från mina hyresgäster under sängen.. Måste säga att de känns bra, men de är ju inte alltid som man orkar städa.. så jag brukar köra snabbisen: kläderna in i gadroben, översta korgen blir överfylld av allt som legat på golvet - på de sättet slipper man mammas tjöt, men får de lite jobbigare själv när man försöker hitta kläderna... Eller doftljus, hur många önskar inte att skiten lukta rosor, med ett enkelt doftljus med roslukt får man till de,.. en enkel lösning i mina ögon.. Sen ska man aldrig ta en paus i städandet för de slutar alltid med att de inte blir färdigt den dan, kanske inte den veckan och sen står man i skiten igen och hittar inte dammsugan, pga alla kläder som hamnat ovanpå av någon konstig anledning.. För mina kläder brukar hamna på just golvet, har ingen aning varför, men dom bara gör de..Dammråttorna syns mycket bättre nu när de blivit ljusare och framför allt så syns dom mycket tidigare. Men idag fick jag tummen ur röven och resultatet blev nystädat, nya lakan & sån shit och så nu ska jag ut till Bertan & plocka bort skiten hos honom också.. Skulle gjort de innan de blev mörkt, men jag tog en paus och hamna framför datorn  som vanligt..  Men nu ska jag mösa mitt feta arsle upp ur soffan och gå ut i mörkret helt ensam, städa ur skiten och sen lär jag hamna här igen.. som vanligt. ..

De blir promenad senare ikväll med Mian, de blir skönt..


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0