"make a wish

idag är det Söndag, så igår var det Lördag, låter rätt så rimligt va??
nu blir det lite dåtid här, för igår kväll när jag var ute på promenad i mörkret så såg jag ett stjärnfall, då får man ju önska sig något.. och det gjorde jag, nu går jag bara och väntar på att det ska slå in, kan nog dröja ett tag, men det kommer hända & jag hoppas det händer snart..

Så idag då, det har hänt väldigt lite, soffan har varit min plats & jag har fått läst en del i en bok, riktigt bra och den fick mig att öppna ögonen lite.. Skulle egentligen ha gjort ett arbete till skolan, men oturligt nog (vilken jävla tur) glömt pappret i skåpet i skolan, så jag kunde inte göra något.. Istället har jag kollat på film, läst boken och tillsist hamnat framför min kära dator och loggat in på bloggen... Just nu har jag även funderat över vänskap och kom fram till en del saker, som kommer här det jag kom fram till...

Min teori om vänskap, något som är komplicerat, det finns så mycket som kan gå fel där..
"För att vara bra kompisar behöver man inte vara speciellt lika, det viktigtaste är att man gillar varandra & att vara i varandras närhet.. Sen är de skitsamma om den ena är smart & den andra är korkad.. För att vara kompisar behöver man inte tala samma språk eller ha samma intressen.. Bara man har samma intresse att vara kompisar, umgås, larva, kunna vara allvarliga , skämta.. spela spel, cykla till stranden & vara allvarliga, prata om allt & inget liksom.. Man måste ge sig själv chansen att hitta riktigt bra vänner & om man hela tiden ställer sig frågan om det kommer funka, så hittar man inga bra vänner. Då hittar man falska, bara för att man är rädd för att låta andra människor lämna spår i ens själ.. Du har lämnat många spår i min, jag vet inte om jag lämnat några i din, men jag vet att du är en person som jag inte vill förlora bara för att jag tvekat på om de funkar.. utan att ens ha testat.. Jag älskar dig för att du är DU, om du är blond eller brunett spelar ingen roll.. Bara du är ärlig mot mig, ärligheten kan vara svår, men samtidigt så underbar.."

and it will come true"


Kommentarer
Postat av: Emelie

vad önskade du? :)

2009-01-18 @ 23:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0