hjälp! en älg???

Tog mig en springtur i skogen tidigare idag och tänkte ta den långa rundan där inne för att få en lång och skön promenad i solen hem sen.. Men när jag kommit halvvägs och tror att jag är påväg åt rätt håll, börjar jag bli osäker och kommer bara inte på hur det såg ut sist och om det verkligen är rätt väg, så jag bestämmer mig för att springa tillbaka och ta den korta vägen istället.. När jag kommit en bit in i skogen kommer jag att tänka på älgar, det är så typiskt mig att skrämma upp mig själv sådär, men så börjar jag fundera på vad man ska göra om man träffar på en älg.. Ska man hälsa artigt och gå baklänges därifrån eller ska man klättra upp i första bästa gran och vänta på att den försvinner eller att någon kommer och räddar en?? Jag har ingen aning, men ett tag var jag på väg att vända hem pga att jag inte kunde hålla tankarna i styr, som tur vad kom det ingen älg den här gången och till nästa gång ska jag ta reda på vad man gör om man träffar på en älg..
Det är skönt att vara ledig en dag i veckan, man kan ta en lugn sov morgon och sitta i pyjamas till tolv utan att någon klagar på en.. Man får hela huset för sig själv och kan springa runt naken om man vill det..  Lite kallt nu under vintern, men man kan sjunga utan att någon klagar.. Duscha länge utan att någon undrar om man drunknat därinne eller så kan man bara ligga i soffan och fisa utan att någon vet det..  Idag passade jag på att epilera mina ben, ingen mysig stund direkt och då är det rätt skönt att vara ensam hemma, ingen som frågar hur det går eller hur ont det gör.. Utan man kan sätta på musik jätte högt och sen kan man faktiskt skrika så högt man vill, jag behövde inte det idag, men fy fan vad ont det gör.. Jag ska vänja mig, tror jag ska göra det till ett nyårslöfte, vänja mig vid smärtan när man epilerar benen.. 

Nu blir det diskning för min del, sen blir det något annat, typ mat eller nått.. Är hungrig så ska nog se om jag inte kan hitta nått gott ätbart nere i köket..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0