det är mitt liv!

har du någon gång i ditt liv fått den där blicken, blicken som säger allt, den är elak, den säger "du har inte kontroll över ditt liv, du måste ju ha en plan!! hallå, vakna upp, fixa ett jobb, en utbildning så du kan försörja dig själv.. Gör något av ditt liv, du kan ju inte mena allvar när du säger att du ska ha semster, spela golf & jobba det lilla du har fått hittills som extra arbete.. Gör du det så har du missat något i livets skola.. Det där lilla ordet "mmm" kan säga mycket beroende på hur du uttalar det, mmm kan vara för något gott & smaskigt, men som det kom ut då & där, det var något helt annat.. Det sa bara "du har ingen koll på ditt liv & man måste för guds skull ha en plan" Men i mitt liv just nu & här, har jag ingen bättre plan än den jag har bestämt mig för att leva efter. Jag ska satsa på golfen, träna, spela & lattja, jag ska jobba det jag får på Zackes, och jag söker ju en massa jobb utöver, så något måste man väl få komma på intervju på.. Sen så ska jag ha semester, landa efter studenten, kanske kan tyckas att man borde ha gjort det nu vid det här laget, men det har jag inte hunnit med för jag har jobbat i sommar.. Sen har jag lite prov kvar att göra för att få mitt datakörkort & det är något att lägga till i CV:et, så det så!

Jag vet inte vad jag vill göra, varken nu eller sen, men något som jag vet med säkerhet är att jag inte vill plugga just nu. Det som händer i mitt liv nu kan vara det bästa jag någonsin har gjort, jag ska spara pengar för att resa, jag ska träna för att bli fit, jag ska åka till Skåne för att hälsa på min älskling.. Jag ska leva livet hemma i lilla nyebro, för att sen ge mig ut i storstan & erövra världen..
Det är min plan & den är genialisk, enligt mig själv, för vad kan vara bättre än att leva livet, samtidigt som man funderar på vad man vill göra, det kanske kommer till mig om jag bara slutar leta efter det...






havet gör mig lugn, djupa andetag blir till ny energi som bara är positiv.. "Ta mig till havet & gör mig till kung"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0